همشهری آنلاین: نیروی انتظامی بر اساس تصویب کمیسیون وظیفه عمومی با بکار گیرندگان دولتی و خصوصی مشمولان غایب و سربازان فراری در کشور با شدت بیشتری برخورد خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، در کمیسیون وظیفه عمومی نیروی انتظامی که  با حضور سردار کارگر، رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، سرداررادان فرمانده انتظامی تهران بزرگ به همراه جمعی از مسوولان این سازمان برگزار شد، دستگیری و ناامن کردن اجتماع برای مشمولان غایب وسربازان فراری  مورد تاکید کمیسیون قرار گرفت.

این گزارش حاکی است؛ بر اساس مصوبه این کمیسیون برخورد قاطع با بکار گیرندگان مشمولان غایب و سربازان فراری ( دستگاههای دولتی و خصوصی ) آغاز خواهد شد .

همراه داشتن کارت پایان خدمت ویا معافیت الزامی است

سردار کارگر در گفتگوی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس، گفت: با توجه به ابلاغیه اخیر سردار فرماندهی ناجا، کلیه نیروهای انتظامی اعم از پلیس راه، اداره اماکن و ایستگاههای ایست و بازرسی موظفند از هموطنان مدارکی دال بر روشن شدن وضعیت خدمت وظیفه عمومی آنها درخواست نمایند که در صورت نداشتن، با این گونه افراد برخورد می شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با تاکید بر این که همراه داشتن کارت پایان خدمت ویا معافیت الزامی است، افزود: تمامی هموطنان می بایست در هنگام مسافرت و مراجعات خود به مراکز و نقاط مختلف کشورکارت پایان خدمت ویا معافیت خود را همراه داشته باشند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: تمامی موسسات دولتی و خصوصی حق بکارگیری مشمولین غائب را ندارند در غیر این صورت برابرمقررات با آنان برخورد قانونی صورت گرفته وبه مراجع قضائی ارجاع خواهند شد.

ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس برابر ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی، استخدام مشمولان غایب در موسسات خصوصی ، کارخانه ها و کارگاه ها ممنوع بوده و مأموران نیروی انتظامی نیز موظف به کنترل وضعیت اینگونه افراد می باشند.

همچنین در صورت استخدام مشمولان غایب، برابر قانون با استخدام کنندگان رفتار خواهد شد.

کد خبر 29134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز